Sunday 18 May 2014

Tentang Dia.


Tentang dia, insan yang menjadi segenap inspirasi buat yang memandang.
Dalam kepayahan itu, dia tidak pernah gagal menjadikan orang-orang di sekelilingnya istimewa,

Awak,
Pernah satu ketika awak beritahu pada saya yang perjuangan kita masih belum berakhir,
Bahkan entah bila akan berakhir,
Awak bisikkan pada saya yang kita, akan sama-sama tabah meski ujian yang kadangkala kita lalui akan melumpuhkan segenap kekuatan, melemahkan semangat yang mungkin tertinggal secarik cuma,
Dan pada detik dan saat itu, kita berusaha melangkah,
Dalam lemasnya kepayahan,
Dan awak berjaya lalui itu,
Meski saya tahu awak tak sekuat apa yang awak tunjukkan,
Meski saya tahu awak rapuh pada setiap langkah awak,
Meski saya tahu awak berhempas-pulas untuk dapatkan kekuatan tersebut,
Meski saya tahu, awak korbankan segenap raga awak,
Alhamdulillah, berkat izin Allah, satu fasa perjalanan hidup awak kini telah selesai,
Mennati hadirnya liku-liku yang lain,
Yang pada segenap doa, moga sentiasa dihulurkan pertolongan oleh-Nya jua,
Yang Maha Mendengar segenap permintaan.

“Happy Graduation Day & Congratz For The First Class Degree”

No comments:

Post a Comment