Wednesday 1 January 2014

Mimpi


Mimpi, meski mimpiku tidak seindah yang lain, meski jalan ceritaku terlalu biasa dan tidak ada apa-apa yang mampu aku banggakan, namun, aku masih mampu tersenyum kerana sehingga ke saat ini aku masih mampu punyai mimpi. Ya Rahman, tunjukkan padaku bagaimana baru mampuku menyelak selubungku saat mimpi-mimpi ngeri tersebut mula menghantuiku! Beriku kekuatan Ya Rahman!

Aku tahu, aku tidak bisa meminta agar segala-galanya berlaku sepertimana yang aku impikan saban ketika. Namun, pada-Mu jua Ya Rahim, aku memohon, jadikanlah ceritaku umpama tinta-tinta yang indah untuk diselusuri, indah untuk dibaca jua lebih indah untuk diselami. Dengan nama-Mu jua Ya Allah, aku pohon, sematkanlah senyuman pada bibir-bibir insan-insan yang aku kasihi.Jadikan mereka gembira saban ketika Ya Rahman. Janganlah kau uji mereka dengan ujian-ujian yang mampu melumpuhkan segenap kudrat untuk mereka menghadapinya, Ya Allah. Itu satu-satunya mimpi yang aku punya sekarang, Ya Allah. Izinkan aku! untuk terus bermimpi, Ya Allah,

No comments:

Post a Comment